Kolmekuningapäev Paawolas

Javi on veel Madriidis. Täna toovad kuningad Baltasar, Melchor ja Gaspar (Los Reyes Magos) Hispaanias kingitusi. Legend räägib nii, et kui jeesuslaps oli 24. detsembril sündinud, siis levis üle maailma kuuldus sellest, et sündinud on eelmainituile lisaks neljas kuningas. Keegi ei teadnud, kus täpselt oli see aset leidnud, mis on uue kuninga nimi, päritolu või rass. Kuid kolm kuningat, kõik erinevatest maailmajagudest, asusid üheaegselt teele, et uus kuningas üles leida. Baltasar, must kuningas, asus Aafrikast teele kaamli seljas. Gaspar liikus hobusel Aasiast ja Melchor samuti hobusega Euroopast. See oli siis, kui Austraaliast ei teatud veel midagi ja Kolumbus (Cristobal Colon) polnud veel Ameerikat avastanud. Kõigil kolmel kuningal olid kaasas kingitused. Oli kuuldud sellest, et teed jeesuslapse juurde juhatab maagiline taevatäht...

Mina aga olen üksinda Paawolas, kuulan meelepärast muusikat, naudin omaette olekut, mõtisklen möödunud ja alanud aasta üle. Olen õnnelik elatud aasta üle. See tõi armastuse ja sisemise rahu. Minevikku jäid need päevad, mil kobasin justkui pimeduses küsides endalt, mida ja miks ma teen? Mitte et ma oleksin üksi nõrk ja otsustusvõimetu, aga kõik, mida ma ette võtan, on niivõrd palju mõtestatum ja väärtuslikum, kui seda on kellegagi jagada. Ühesõnaga, minu ees on tee, mida näen. Olgugi, et mingit konkreetset tegutsemisstrateegiat pole ;)
Lihtsalt elan ja olen õnnelik.
Olen alati mingil määral saatusesse uskunud. On asju, mida me ei suuda mõjutada. Mida me suudame, on oma elu elada viisil, et iga päevast, mis meile antud, rõõmu tunda. Iga elatud päeva eest tänulik olla. Igast päevast päikesekiir leida.
Usun sellesse, et meie elu on mõjutatud tähesüsteemist, seosed, mis seal on paika pandud, juhatavad meid elu algusest lõpuni. Aga... väga palju on meie kätes. Sõltuvalt sellest, kuidas mida tõlgendame ja mismoodi ellu viime. Aasta 2006 märksõnadeks peaksid juuni lõpu-juuli alguse vähkidele olema ootamatus, üllatus, õppimine, välissuhted ja uuendus. Ometigi olen kindel, et igaühe jaoks on oma rada, mis moodi see kõik teoks saab. Aga aasta pärast võime kõik öelda, et need märksõnad pidasid paika. Leian, et see pole naiivne, vaid hoopis motiveeriv. Minul igatahes seostuvad nende viie sõnaga positiivsed emotsioonid :)

Comments

Kevlarsoul said…
Hello Jaanika
Amazing (and I am NOT kidding). I can understand 35% of this! And it is in Estonian!
Jansa said…
So, big thanks to the Finnish you've learnt by heart :D You should courage Antonio, that Estonian really isn't so difficult... to understand at least!

Popular posts from this blog

Tuleb välja, et massaaž võib ka kurja teha!

Päikesepaiste pahupool (ei ole aprillinali)

Head sõrataudi kõigile!