Rahvastikuministrist nüüd ja praegu

Kuulasin täna ETV hommikuprogrammi intervjuud rahvastikuminister Urve Paloga
http://www.postimees.ee/080607/esileht/siseuudised/265223.php
Mulle see õudselt meeldis! Mitte sellepärast, et ma 2008-2013 integratsiooniprogrammist jubedalt vaimustuses oleksin. Ausalt, ma pole veel jõudnud seda lugedagi.
Vaimustusin hoopis rahvastikuministri isikust ja tema ellusuhtumisest käesoleval ajahetkel, kui ta on kõigest 1,5 kuud ametis olnud. Mulle meeldib see vastse poliitikasse suundunud naise siirus ja optimism. Mulle meeldib see, kuidas ta asjadest niiviisi räägib, et ta ise osaline on ja sellega oma ütlemiste eest vastutuse võtab. Mulle meeldib, et ta julgeb avaldada OMA arvamust, ka asjadest, milles tal võibolla veel päris kindlakskujunenud seisukohta ei ole. Mulle meeldivad tema spontaansed reageeringud, see, kuidas ta ammuli sui uut maailma avastab ja julgeb välja öelda, jah, sellest ma enne tõesti midagi ei teadnud, aga vot nüüd nägin, kuulsin, kogesin ja õppisin. Niimoodi, emotsionaalsena, tundub ta praegu veel inimene meie seast. Mulle meeldib, et ta oma meeskonda esile tõstab - niimoodi ühtlasi vastutust jagades ja tunnustust avaldades. Ma näen sellest uue aja juhtimismalli, kus juht oma meeskonda väärtustab, mis kahjuks Eestis veel nii levinud pole, kui võiks. Siis meeldib mulle veel, et ta on piisavalt noor inimene, et mitte ületähtsustada ja pidevalt äärmuslikkuseni vastandada kommunismipärandi taaka ja natsionalismi, mis vanema põlvkonna poliitikutega alatihti juhtub. See annab mulle lootust, et ta on avaralt mõtlev inimene, kes vaatab tulevikku ja oskab õigeid prioriteete seada. Jah, kindlasti on ta veel naiivne ja poliitikast rikkumata. Ja nelja aasta pärast, kui tal on õnne nii kaua jätkata, pole ta kindlasti enam sama inimene. Seepärast meeldibki ta mulle just sel ajahetkel. Samas ma olen ise ka piisavalt optimistlik, et loota - äkki sel naisel on rohkem sisu ja iseendaks jäämise võimet, kui poliitikute enamusel...

Comments

Popular posts from this blog

Tuleb välja, et massaaž võib ka kurja teha!

Päikesepaiste pahupool (ei ole aprillinali)

Head sõrataudi kõigile!