Austraalia koolivormid


Veel veidi Austraalia koolivormide teemal. Ma olen päris palju selle koolivormi peale mõelnud, sest näen seda kogu aeg majaesises pargis, kus kohaliku kooli õpilased kehalise kasvatuse tundi peavad. Sportimiseks on üks vorm, ülejäänud ajaks teine. Nii nagu ma aru olen saanud, kehtib nõue koolivormile kõigis koolides, kuid selle vahega, et tegumood ja värvid veidi varieeruvad.

Kuna mul on nõuka aja koolivormist omad mälestused, siis ma ei leia, et koolivorm on midagi sellist, mis üksmeelset heakskiitu pälvib. Pigem ikka vastupidi. Selgus, et ka siin on eri aegadel vaieldud koolivormi vajalikkuse üle. Nt 1998. aastal oli Queenslandi osariigis päris aktiivne arutelu selle vajalikkuse üle. Kuna 12 aastat hiljem on koolivorm norm, siis võib järeldada, et koolivormi pooldajad jäid peale. Viis argumenti, mis koolivormi kaitseks välja tuuakse on järgmised: 1) turvalisus (asjasse mittepuutuvate inimeste ärahoidmine kooli territooriumilt), 2) uhkus (kooli imidž), 3) võrdsus (kõik õpilased on võrdsed), 4) lihtsus (õpilased ei pea pead murdma selle üle, mida koolis seljas kanda), 5) praktika (hilisemas tööelus on tõenäoline, et tuleb kanda vormi ja koolis saad siis praktika kätte). Kuid siin on ära toodud ka päris huvitavad vastuväited nendele viiele argumendile.

Minu meelest võib koolivormi kanda küll, kui sellel on nö kaubanduslik välimus. Aga üldjuhul on nii, et koolijuhtide (ja võibolla ka lapsevanemate) arvates peaks üks korralik koolivorm oma tegumoelt välja nägema selline, et poleks aru saada, kas seda kannavad tänapäeva lapsed ja noored või nende vaaremad-isad 100 aastat. Heitke näiteks pilk Pioneer State High Schooli vormidele. Trendikad, eks? Pole siis ime, et senikaua kui tüdrukud on sunnitud koolis kandma kartulikotte, mis ulatuvad ikka mitu vaksa allapoole põlve ja pigem sõjaväelastele sobilikke kohmakaid jalavarje (nagu ülaloleval pildil) juhtub see, et niipea kui koolihoovist väljas, kompenseerivad noored tüdrukud selle õuduse paugu pealt toppide ja pükstega, mis on nii lühikesed, et kannikaid ei kata. Ma oleks ka kindlasti nii teinud! :)

Comments

Popular posts from this blog

Tuleb välja, et massaaž võib ka kurja teha!

Päikesepaiste pahupool (ei ole aprillinali)

Head sõrataudi kõigile!