Peast automehaanik, aga praktika annab soovida

Olime eile Javiga otsustanud suts ühes kohas autoga ära käia ja siis koju tagasi sõita, et suurema hulga hispaanlaste saabumiseks valmistuma hakata. Loomulikult juhtuvad ootamatud asjad siis, kui neid plaanis pole :P Natuke aega keset kiirteed sõitnud, panime tähele märke auto ülekuumenemisest. Hoiatustuli süttis põlema ja näidik kihutas maksimumi poole. Auto keset Tampere kõige suuremat õhtust tipptundi ja autodevoogu peatatud, tuvastas Javi kapoti alt veidi kahtlast suitsu. Muud ei midagi. Ventilaatoririhm oli töökorras. Mina tüüpilise naisena muidugi autost lumelörtsi kätte ei kippunud, ootasin kannatlikult oma soojal istmel ja vaatasin, mis mees teeb. Mees tuli autosse tagasi, aga teatas, et temal pole küll õrna aimugi, milles asi. Kindel oli vaid see, et tuleb mootor maha jahutada ning kiiremas korras miskitmoodi esimesse autoteenindusse sõita. Hoolimata sellest, et remonditöökojad valmistusid tõenäoliselt parajasti tööpäeva lõpetama. Igaks juhuks vaatasime manuaalist järgi ka, et selle tulukese põlema hakkamisel tuleb pöörduda viivitamatult autoteenindusse, sest tagajärjed võivad olla kurjad. Kommenteerisin Javile, et njaa... vanasti küll kõik mehed teadsid, millega sellise asja puhul tegu, kahju et uuema aja tehnika on nii keeruline ja mehed aina tehnikakaugemad. Siis süttis pirnike ja küsisin: aga äkki on vesi otsas? (Olles kuskilt kõrva taha pannud, et auto kapoti all on lisaks klaasipuhastajaveel mingi teine vesi, kuid kus ja milleks, pole õrna aimugi.) Javile ei tundunudki see kontrollimist mitte vääriv mõte. Läks tagasi kapoti alla ja tuli suure naeratusega sealt tagasi. Ongi nii, et vesi (nüüd selgus, et tegemist on mootorijahutusveega) on paagist tilgatumaks kadunud. Olgugi, et auto oli 3 kuud tagasi tehnohoolduses käinud. Kuna asi oli aga kõigest vees, siis olime hullemast pääsenud. Meil on joogivesi ALATI pudeliga autos kaasas, aga nagu Murphy seadused kinnitavad: täna ei olnud. Vee lisamata edasi liikumine tundus muidugi võimatu. Kellele helistada? Kust kiirteel vett saada? Õnneks sadas parajasti mõnusat paksu lörtsi, mis tekitas sujuvalt mõtte lumelörtsi koguda, veepaaki toppida ja selle sulamist oodata. Mõeldud, tehtud. Mõne aja pärast olime õnnelikult lähimas bensujaamas ja kallasime veepaagi vett täis. Järgmine kiire ots oli autokaupade poodi, et vette jäätumisvastast vedelikku osta. Nüüd läks keeruliseks, sest tuleb välja, et vedelikke on vähemalt kolme eri värvi: sinine, punane ja oranž. Eri värvi vedelikke aga omavahel segada ei tohi, võib klimpi minna. Edasi selgus, et meie vedelik pidi justnimelt see kõige haruldasem, oranž, olema, mida koguni kahes esimeses autopoes ei müüdud. Õnneks saime viimasest mingi universaalvedeliku, mida võis igale poole valada. Vedelik käes, selgus et vahepeal on veepaagist vett jälle oluliselt vähemaks jäänud. Mis viitas sellele, et kuskil on mingi auk, mille likvideerimiseks on siiski mehaanikult vaja. Kuna mina mehaanikuks ei hakanud, siis täna hommikul sõitis Javi teenindusse. Mis ühtlasi tähendas, et kuna see värk koheselt parandatud ei saa, siis tuli Javil rendiauto võtta, et Vantaasse lennujaama oma Hispaania perekonnale järele sõita. Tagantjärele võib muidugi kergendunult ohata, et me eile õhtul selle ootamata suts-sõidu tegime ja veepaagi lekkele jälile saime. Oleks see alles täna Helsingi kiirteel selgunud või enne õiget hetke koguni märkamata jäänud, oleks võinud palju kurvemalt minna. Lõpp hea, kõik hea, nagu öeldakse.

PS. Küsimus manuaalide koostajatele: mis keelab teil manuaali selle konkreetse hoiatustule kõrvale kirjutada:
1. Kontrolli VEE olemasolu paagis.
2. Kui veepaak on täis, siis on asi ilmselt tõsisem ja võimaliku mootoririkke vältimiseks tuleb viivitamatult autoteenindusse pöörduda.

Meie manuaal jättis esimese punkti vahele ja nüüd on tahtmine küsida Fordilt kompensatsiooni kõigi nende närvirakkude eest, mida selle 15 min teadmatuse pärast kaotada tuli. Ja ega väga ei huvita, et IGA NORMAALNE inimene kontrollib ESMALT ja JUHENDAMATA vee olemasolu paagis.

Comments

kiiksuga said…
HI-hi-hiiiii! Autot mul pole ja sõita ei oska, aga pikaaegse tanklatöö kogemuste põhjal panin diagnoosi kohe õigesti :)))

Popular posts from this blog

Tuleb välja, et massaaž võib ka kurja teha!

Päikesepaiste pahupool (ei ole aprillinali)

Head sõrataudi kõigile!