Neetud röövellikud internetipakkujad

Nutt tuleb peale, sest ikka veel pole meil internetti. Igavene nõme süsteem on siin netiga. Esiteks on kängurudemaal üldlevinud traadita interneti süsteem, mis tähendab, et ostad väikese SIM-kaardiga vidina (ehk siis netti tarbid mobiilipõhiselt) ning maksad neti eest ettemaksu vastavalt sellele, kui palju arvad gigabaite kulutavat. Pole üldse paha süsteem kui välja arvata see, et selle vidinaga ei saa kahes läpakas samaaegselt netti kasutada ning loomulikult asja kallidus ja läbipaistmatus ise. Et üldse osata mõelda, mis selline süsteem mulle maksma võiks minna, peaksin ma oskama arvestada, kui palju gigabaite mina päevas, kuus või mitmes kuus tarbin. Aga kuidas sa sellist asja tead, kui meil on kodus kuumaks, mille eest kasutame internetti kuidas jumal juhatab? Kasvõi 24 tundi ööpäevas, kui tuju tuleb. Siin aga nii ei saa. Siin peaksin ma pidevalt jälgima, kui palju ja mida ma üles ja alla laadin. Nii ei saaks ma isegi rahus Postimees online’i lugeda või kellegagi MSN-s rääkida, kogu aeg peaksin mõtlema, et äkki see veebileht sööb nüüd hullult mu baidikesi ning MSN-s peaksin alati inimesi hoiatama, et nad jummala eest mulle mingid pilte sinna üles ei laeks. Võehh.

Muidugi oleme uurinud ADSL-i ehk juhtmega interneti süsteemi. Nendega on see lugu, et nad, kaabakad, tavaliselt üldse ei nõustugi sulle midagi pakkuma, kui sa 24-kuulist lepingut ei tee. Selge see, et 2-ks aastaks me siia jääda ei plaani. Siis on Javi veel uurinud paari muu firma pakkumisi, kust on lootust ADSL-ühendus lühemaks ajaks saada, aga infot pole veel piisavalt ja neil firmadel ei kipu füüsilist aadressi olema ning üldse on raske välja selgitada, kust ja kuidas rohkem infi saaks.

Elame-näeme veel, mis me siin välja mõtleme, aga olukord netiga on praegu nõme ja ma pean tunnistama, et mul on lausa füüsiline vajadus hommikul läpakas sisse vajutada ning Eesti online-meedia kaudu külmauudiseid sisse ahmida ning see frustreerib mind, et ma nii teha ei saa. Mulle tundub, et mind on mingist olulisest inimõigusest ilma jäetud.

Jälle see koht, kus sügav ohe kuuldavale tuua, ise mõeldes: oh kus meil Soomes on alles elu – 25 euro eest kuus piiramatu ja võibolla et maailma kiireim internetiühendus...

Comments

Popular posts from this blog

Tuleb välja, et massaaž võib ka kurja teha!

Päikesepaiste pahupool (ei ole aprillinali)

Head sõrataudi kõigile!